December 28, 2010

Surprise yg menjadi

26/12/2010 - Hepi besday ALONG yg ke 35 tahun..ni tarikh actual birthday..kenapa aku cakap mcm tu??sbb dlm ic dia tercatat 01/01/1976 bkn 26/12/1975..ni semua terjadi sbb mase dia lahir,ayah takde.masuk hutan (PPH)..maklum la,kami ni kan perantau.so,takde sedara-mara nak tolong.nasib baik la dulu2 urusan register ni tak strict mcm sekarang.kalau tak,jenuh nak bayar denda..hahaha..
So,as usual kalau ade birthday ahli2 dlm famili ni,mst ade celebration.acara wajib tu.sbg satu2nye adik perempuan yg ALONG ade,aku plan nak buat celebration jg utk dia.maklum la,kalau birthday kami,dia yg masak.nak masak kat rumah,tak surprise la kan.fikir punye fikir tetibe timbul 1 idea.ape kate kalau aku masak kat rumah KAK BI??alhamdulillah,dia setuju.so,ptg tu aku pun sms ALONG bgtau aku balik lambat sbb keje banyak.nasib baik dia tak syak.hehehe..seperti dirancang,balik je keje aku terus p memasak di rumah KAK BI.masak spagheti je pun.simple.takde ambik mase lame sangat kan.nanti 'disyaki' bersalah pulak..hihihi..habis je masak,aku tinggalkan makanan tu kat rumah KAK BI.biar dia yg uruskan.balik rumah melenggang mcm takde ape2.beli kek pun sorok dlm kereta dulu..surprise la katakan..kesian juga tengok ALONG sbb org semua mcm buat tak tau je birthday dia.yg dia tau aku nak buatkan dia pizza.yg tu je..sampai rumah,kelam kabut buat pizza pulak..tak sempat salin baju pun..tepat pukul 7.45 mlm,KAK BI & famili pun sampai dgn membawa makanan yg aku masak tadi..ALONG punye muke tak payah cakap la,terkejut amat.speechless.tak sangka ade surprise parti utk dia..biasa la,brutal2 aku pun,aku sayang ALONG.dia kan satu2nye kakak yg aku ade.lepas mak meninggal,dia la yg ambik alih hal2 rumah..so,sbg adik mst aku kena happy kan dia..majlis berjalan dgn lancar..alhamdulillah..aku bersyukur sbb dpt juga buat surprise utk ALONG..I love u..mmmuuaahhhh.....

..Gambar-gambar sekitar majlis...


- besday girl dgn anak-anak jagaannye..
- menu : spagheti & pizza

- ni la KAK BI

- kek besday
 

No comments:

Post a Comment